Handelsbetingelser

Denne webshop er en del af webshop-sammenslutningern BestShops, som er et firma der ejer flere mindre nichewebshops. Når du handler på en af disse shops, betyder det for dig som kunde, at vi har bred erfaring med håndtering af forsendelse, betaling, fakturering, reklamationer, service, osv.  Vi kan både kontaktes igennem denne shop, men også via vores central-hjemmeside BestShops.dk.

Disse betingelser er gældende for de webshops som hører under webshop-sammenslutningen BestShops.

Betaling med kort og EAN-nummer
BestShops modtager betaling via ePay, hvor du trygt kan betale med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. BestShops har ansvaret for at transaktionen forløber fejlfrit. Desuden kan det offentlige også betale med EAN-nummer. Det foregår automatisk via vores betalingsmodul, som du finder på kassesiden. Ved bestilling med EAN-fakturering, bliver en faktura automatisk tilsendt efter 1-2 dage. Betalingsbetingelserne fremgår af fakturen, og er typisk 8 dage nt. med mindre andet er aftalt.

ePay krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med ePay.

Kortholder skal oplyse kortoplysninger, herunder CVV2/CVC2 (de 3 cifre på bagsiden af kortet), adresse, email og telefon nummer, når der handles en webshop som hører under BestShops.

På dit kontoudtog vil der stå BestShops ved transaktionen som hører til din bestilling.

Levering
BestShops prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 14:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 14:00 bliver først afsendt dagen efter. Dog skriver vi 1-3 dages leveringstid, da det sjældent sker at varen først kan afsendes dagen efter bestilling.

BestShops sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. BestShops kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender BestShops naturligvis en ny leverance uden beregning – eller udsteder en tilbagebetaling såfremt varen ikke længere lagerføres. Pakker leveres kun indenfor Danmarks grænser.

Reklamationsret
BestShops yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles BestShops indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder BestShops returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

BestShops
v/OnlineMarketing
Pilevadvej 15
5800 Nyborg

Email: jonas@bestshops.dk
Tlf.: 29723586
cvr.: 33901356

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter at fejlen eller manglen er konstateret – maks 2 måneder.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og BestShops har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Varer som er bestilt på mål kan ikke fortydes. Dvs. at du kun kan fortryde dit køb såfremt du har bestilt 25 mtr af en given metervare (25 mtr på en rullle). Såfremt du har bestilt en standartvare, så gælder lovens alm 14 dages fortrydelsesret, tællende fra den dag hvor du har modtaget pakken.

Aldersgrænse
Vores webshop har ingen aldersgrænser, men køb er kun muligt med gyldigt betalingskort. Vi henviser til betalingskortudbyderne for flere detaljer om deres brug og aldersgrænser.

Uoverensstemmelser og tvister
Enhver tvist eller uoverensstemmelse mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov. Ifølge ny europæisk lovgivning, skal alle webshops pr 15/2-2016 oplyse kunden om hvordan de enkelt og nemt kan ingive en klage til det offentlige. Dette er selvfølgelige kun aktuelt for kunden såfremt der ikke kan opnås en tilfredstillende løsning med forretningen hvor et køb er foretaget. Denne lov gælder selvfølgelig også for os – så derfor oplyser vi her hvad du kan gøre i sådanne et tilfælde: